Terug naar overzicht

Blue MKB

'Een goed contract is goud waard!'

En ‘goed’ betekent niet alleen juridisch goed, maar ook dat het duidelijk, efficiënt en snel is. No-nonsense, met toelichting en instructie waar nodig. Daarvoor moet je niet alleen hele goede juristen hebben, maar ook hele goede luisteraars. Want alleen dan kun je dat écht goede contract maken. Zonder dat het de hoofdprijs kost. Voor veel contracten hebben we vaste prijzen, onderaan zie je een aantal voorbeelden. Wij bieden natuurlijk ook op maat gemaakte oplossingen. Daarvoor kun je altijd telefonisch contact opnemen.

No-nonsense

Korte lijnen, een eigen database met contracten en adviezen en altijd een specialist die telefonisch bereikbaar is om met je te sparren of te finetunen. Wij zorgen ervoor dat je een optimaal contract en ook contact heeft. Advies nodig of een analyse? Ook dan ben je bij ons aan het goede adres. Alles wat je (juridisch) nodig hebt ontzorgen wij je in.
Dat is service met een hoofdletter S, waar we al sinds 2005 trots op zijn!

Contract-service

Je kunt door ons je contracten laten checken. En niet pas als er vragen zijn, maar vooraf, zodat je weet wat je tekent of weet of het klopt wat je je klant aanbiedt. We kunnen beoordelen of het compliant is, up-to-date is of dat er risico’s zijn. Maar ook de onderhandelingsstrategie kunnen we bijvoorbeeld bespreken. We spreken het altijd met je door, zodat je gelijk kunt aangeven wat voor jou het belangrijkste is én zodat je gelijk je vragen kunt stellen.

Vaste prijzen!

Voor veel voorkomende contracten en adviezen hanteren wij vaste prijzen. Zo weet je altijd waar je aan toe bent. De advisering is snel en direct, en afhankelijk van het product, schriftelijk of in een persoonlijk adviesgesprek. Zo heb je altijd de zekerheid van een scherp advies van een specialist. Voor verdere vragen kun je contact opnemen.

Ondernemingsrecht

Hoger beroep

Beoordeling van het vonnis in eerste aanleg, de afwegingen van de rechter en, aan de hand van een gesprek met jou, een inschatting van kansen en kosten van een hoger beroep.

Procesadvies

Beoordeling situatie en stukken en een (advies) gesprek over mogelijkheden, aanpak en opties. Inclusief kosteninschatting van de procedure.

Second Opinion

Een frisse blik doet wonderen. Aan de hand van de stukken en een analyse-/adviesgesprek geven wij een beeld van de aanpak, kansen, processtrategie en (financiële) risico’s.

Faillissementsaanvraag

Het laatste dwangmiddel voor uw niet betalende debiteur: de aanvraag en begeleiding tot aan de eventuele faillissementszitting. € 750,- (excl. kosten griffierecht (€ 288,- of € 619,-) en deurwaarder).

Incasso starterspakket

Alle documenten en advies om jouw debiteurenbeheer & incasso in de 1e fase zelf te doen. Follow-up indien er niet betaald wordt door een incasso specialist van Blue Legal tegen aangepast tarief.

MKB Quickscan

Analyse van rechtsvorm, (standaard)contracten, algemene voorwaarden en bedrijfsrisico’s, inclusief advies gesprek van 1 uur

Start-up & scale-up

De perfecte basis voor start-up en scale-ups! Analyse van jouw activiteiten en risico’s. Inclusief een adviesgesprek + 5 standaarddocumenten, afhankelijk van de activiteiten. Bijvoorbeeld algemene voorwaarden, arbeidsovereenkomst, koopovereenkomst, etc. Kortom, Maatwerk voor een zekere basis.

Check algemene voorwaarden

Analyse en advies algemene voorwaarden t.a.v. werking, branche, bescherming, etc, inclusief adviesgesprek over opties en mogelijkheden.

Arbeidsrecht

Opstellen en/of beoordelen arbeidsovereenkomst

Een maatwerk-overeenkomst, toegesneden op functie, branche, etc., rekening houdend met bijzonderheden als concurrentiebeding, IP-rechten, etc

Ontslag op staande voet

Beoordeling van de gebeurtenissen, situatie, correspondentie en advies over aanpak en vervolg.

Beoordeling concurrentiebeding

De analyse en beoordeling van de geldigheid en kracht van een concurrentiebeding in een arbeidsovereenkomst, inclusief advies over een aanpak en mogelijkheden.

Begeleiding/beoordeling Poortwachter-traject

De begeleiding van een zieke werknemer is niet lastig, tenzij de werknemer niet echt wil of er bijzondere omstandigheden een rol spelen. De gevolgen voor de werkgever kunnen duur zijn. Een juridische toets voor:

Blue-het-zelf

Een check / update van uw huidig personeelsreglement.

Blue Basis

Een basis personeelsreglement zelf in te vullen en aan te passen naar de wensen van de organisatie inclusief een adviesgesprek met toelichting, advies en tips.

Blue Plus

Een personeelsreglement in overleg met jouw organisatie (inclusief een check van cao en pensioen) met daarbij nog een adviesgesprek met toelichting en advies over de toepassing van het reglement in de praktijk.

Blue Premium

Een personeelsreglement in overleg met jouw organisatie (inclusief een check van cao en pensioen) met daarbij nog een adviesgesprek met toelichting en advies over de toepassing van het reglement in de praktijk. Plus een jaar lang ondersteuning vanuit de
arbeidsrechtelijke specialisten van Blue Legal.

Privacy en ICT recht

Privacy is recent een hot item geworden. ‘Data is het nieuwe goud’ en ‘Ieder bedrijf is een ICT-bedrijf’ is nu bij iedereen doorgedrongen. De wet- en regelgeving is echter al oud en gesneden koek voor ons. Het nu ‘verplichte’ privacybeleid is te vergelijken met een iso-certificering of de haccp in de horeca: een set afspraken en regels om een verantwoordelijk gebruik te waarborgen.

Met onze strakke aanpak en specialistische ervaring stellen wij het specifieke beleid voor jouw bedrijf of organisatie snel en efficiënt vast, zodat je op tijd klaar bent.

Het beleid op maat inrichten, je adviseren over wat wel en niet mag, doen we natuurlijk graag voor je. In overleg bepalen we de scope, aanpak en training. Daarbij kunnen we ook de rol van externe privacy officer vervullen.

Voor het mkb hebben we een aantal standaardoplossingen ontwikkeld, die wij samen met jou op maat inrichten voor jouw bedrijf. Of je nu een marketingbureau, accountantskantoor, productiebedrijf, dienstverlenend of ICT-bedrijf hebt, door onze ervaring kunnen we dat efficiënt realiseren.

Privacy Inventarisatie

Dit is de basis voor iedere mkb-organisatie. Hierbij vindt een grondige inventarisatie plaats door Blue Legal. Dat kost je ongeveer 2 uur van je tijd. Met die gegevens kunnen wij in een ruime dag de analyse opstellen en verwerken in een rapport. Dit dient als basis voor het register en de concrete inrichting van het beleid. Je kunt er zelf mee aan de slag, of samen met onze specialisten via een van onderstaande pakketten.

Inventarisatie op locatie, uitgebreid rapport.

Privacy Light (basis voor klein MKB)

Het basispakket bouw voort op de inventarisatie, waarbij je zelf aan de slag gaat met het verwerken van de inventarisatie in het beleid. Het bevat de registers, de standaard-teksten en documenten en een korte presentatie voor jouw werknemers met tips voor de praktijk.

Privacy Standaard

Dit bouwt ook voort op de inventarisatie, hierbij zorgen wij voor een maatwerk privacy beleid document voor jouw organisatie, de benodigde registers, contracten en documenten, eventueel de input van een IT-specialist ingeschakeld door Blue Legal en een voorlichting van de werknemers.

Privacy Compleet

Het Compleet-pakket bouwt ook verder op de inventarisatie en ontzorgt je volledig! Het bevat de bovenstaande pakketten met daarnaast een FAQ-abonnement, een training voor de verantwoordelijke medewerker, in overleg met jou ook in-house. Ook een jaar lang kosteloos telefonisch juridisch AVG-advies voor alle 1e-lijnsvragen maakt onderdeel uit van het pakket.

Privacy as a Service (PaaS)

Met PAAS van Blue Legal heb je jouw eigen privacy manager! En wat voor één: niet zomaar iemand die jouw organisatie kent, jouw privacybeleid en register up-to-date houdt en bewerkersovereenkomsten beoordeelt, maar een heel team dat dit voor je regelt. Bovendien krijg je toegang tot onze uitgebreide bibliotheek met modellen, verklaringen en best practices. En we zorgen er ook nog eens voor dat jouw organisatie straks als een van de eersten gecertificeerd kan worden. Kortom, je bent altijd GDPR-compliant, en dat geeft jouw klanten zekerheid!

Blue Legal: Denken in oplossingen

Alleen als jij je echt specialiseert, kun je de beste zijn. En dat kan alleen als je je vak ook echt leuk vindt. Blue Legal bestaat uit specialisten. Met plezier in hun werk. Specialisten, advocaten en juristen met oog voor de mens. Dat maakt ons anders.

De wereld, en dus ook jouw markt, verandert razendsnel. Continu! Voorop lopen, beter zijn, winnen vraagt om focus en lef. Wij ondersteunen jou daarbij. Onze waarde ligt tegenwoordig niet in wat we weten, maar in wat we met onze specialistische kennis en ervaring voor jou kunnen doen.

Lees meer over ons

Neem vrijblijvend contact met ons op

+31 (0) 76 521 35 36
Direct bellen
office@blue-legal.nl
Direct mailen
Verlengde Poolseweg 40, 4818 CL Breda (NL)
Routebeschrijving openen