Terug naar overzicht

Jan Gerrit Kroon

mr. J.G. (Jan Gerrit) Kroon

Arbeid - HRM - ICT - Privacy

Advocaat.
Sinds 1994 gespecialiseerd in het arbeidsrecht en privacy/ICT-recht. Sterke rol in organisatie-verandering en governance-vraagstukken en RvB/RvC geschillen in profit en non-profit. Verbinder. Voorkomt problemen, in plaats van ze uit te vechten. Weet scherp en snel door te dringen tot de kern. Komt met creatieve oplossingen voor complexe situaties. Internationaal georiënteerd, cultuur-bewust en servicegericht. Complexe reorganisaties, beloning, pensioen- en benefits, ook internationaal, is gesneden koek.

j.g.kroon@blue-legal.nl LinkedIn

Meer over Jan Gerrit

Opleiding

  • Rijks Universiteit Groningen
  • Grotius Academie Informaticarecht
  • PALA – Post Academische Leergang Arbeidsrecht – Erasmus Universiteit
  • NCD Academy Governance Essentials

Nevenfuncties

  • Voorzitter Raad van Toezicht Stichting PCPO Midden-Brabant
  • Vertrouwenscommissie Stichting Groenhuyzen
  • Vertrouwenspersoon (extern) bij verschillende organisaties

Lid van

  • VAAN (Vereniging Arbeidsrecht Advocaten Nederland)
  • VAR (Vereniging Arbeidsrecht Advocaten Breda – ’s-Hertogenbosch)
  • Netwerk de VOC (bestuurder)
  • NCD district Breda-Tilburg (voorzitter)

Kenmerkend

  • Verbinder
  • Richtinggevend
  • Optimistisch
  • Gedreven
  • Profit, Zorg & Onderwijs

Overig

  • Zeilen
  • Schaatsen

Laatste blogs van Jan Gerrit

concurrentiebeding

Het concurrentiebeding: de belangrijkste punten.

We zien in de praktijk dat een werkgever niet altijd in actie komt als een werknemer naar de concurrent vertrekt. En dat terwijl er een concurrentiebeding is overeengekomen.  ‘Het concurrentiebeding sneuvelt altijd bij de rechter’, is bijvoorbeeld een misverstand wat leeft bij de werkgever. Een concurrentiebeding wordt om die reden soms niet opgenomen in een arbeidsovereenkomst. Of alleen voor tijdens het dienstverband en niet na het einde hiervan. Of – ook onhandig – alleen een concurrentiebeding voor na het dienstverband. Een werkgever komt met een vraag over een ex-werknemer die bij de concurrent is gaan werken. Ook is hij de klanten actief aan het benaderen. Dan blijkt vaak dat betere kennis van het concurrentiebeding nuttig was geweest. Veel ellende had men kunnen voorkomen.