Voor meer en meer organisaties zijn we de vaste legal counsel. Steeds vaker combineren we dat ook met de rol van Compliance en/of Privacy Officer.
Het grote voordeel daarvan is dat u niet alleen een team van gespecialiseerde bedrijfsjuristen achter u heeft staan, maar ook scherpe, ervaren advocaten. Dat geeft niet alleen power, maar ook een voorsprong. U kunt snel overleggen, schakelen en beslissen.
Het afgelopen jaar hebben we dat flink uitgebreid en dat leverde mooie quotes op, en daar zijn we trots op!
“Heerlijk, nooit meer twijfel over contracten en onze compliance vraagstukken”
Vast aanspreekpunt
Onze kracht zit in de specialisatie én de no-nonsense eenvoud. Veel organisaties hebben niet permanent een generalistisch Legal Counsel nodig, maar hebben wel vaak juridische vragen en issues.
U heeft bij ons altijd 1 vast aanspreekpunt, ook buiten kantoortijden en bij niet-standaard vragen. Dat is niet vaak nodig, maar als het wel nodig is, is het een heel comfortabel gevoel!
Uw vaste aanspreekpunt pakt het zelf op of zorgt ervoor dat uw vraag bij de juiste specialist terecht komt en houdt het overzicht. Voor Mkb-bedrijven zijn wij de externe bedrijfsjurist, bij grotere bedrijven zijn wij de aanvulling c.q. sparringpartner voor de eigen bedrijfsjurist. Omdat wij uw organisatie en branche kennen, kunnen we snel schakelen en rekening houden met alle bijzonderheden.
Compliance
Er worden steeds meer eisen gesteld aan veel organisaties. Compliance, ISO- en NEN-certificering, maar ook SOC 2 en NIS wordt steeds belangrijker. Ook op het gebied van privacy & ICT worden de eisen die uw klanten en toeleveranciers stellen steeds hoger. Naast ISO en NEN-certificeringen gelden er vaak ook branche specifieke regelingen. Door de compliance check bij uw onderneming goed te regelen, heeft u een voorsprong.
Personeel
Dat geldt ook voor personeel. Hoe regel ik mijn workforce in? Hoe investeer ik daarin slim? Hoe beperk ik mijn risico’s en welke manieren van flexibiliteit heb ik precies nodig en hoe regel ik dat in? Wanneer kan ik nu wel of niet medewerkers aanspreken op gedrag of disfunctioneren? Wanneer kan ik ontslaan? Hoe los ik de discussie over een concurrentiebeding met een vorige werkgever op?
Incasso
Ook bij debiteurenbeheer en incasso werken we vaak nauw samen. Hoe richten we de processen goed in, waar zijn de quick-wins te behalen? Hoe handelen we bij debiteuren in financiële problemen en hoe stellen we betaling van onze facturen veilig? Kunnen we onze positie niet verbeteren in onze algemene voorwaarden?
Allemaal vragen die overal voorkomen, maar geen fulltime bedrijfsjurist vereisen bij veel organisaties.
Onze Blue Service lost dat op!
Documenten en contracten
Onze Blue Service biedt bovendien toegang tot veel documenten, brieven en contracten die in de praktijk veel gebruikt worden. Gemaakt en gecontroleerd door een specialist. Deze kunt u deze zelf heel snel en eenvoudig op maat maken. En, komt u er toch niet uit, dan is het contact met uw eigen bedrijfsjurist maar 1 klik of telefoontje verwijderd!
Altijd uw Legal Counsel met specialistische kennis binnen handbereik
Bij de Blue Service heeft u altijd iemand tot uw beschikking voor uw juridische vragen binnen ons team van specialisten op verschillende rechtsgebieden. Met zoveel kennis in huis, is er altijd iemand die uw vraag kan beantwoorden en bent u niet beperkt tot één jurist. Heerlijk, altijd snel een concreet antwoord van iemand die niet alleen verstand van zaken heeft, maar ook uw organisatie goed kent.
Iemand die snapt waar uw branche om draait en met u meedenkt rondom het maken van beslissingen. Een vast aanspreekpunt voor zowel Nederlandse als Internationale vragen. Een scherpe sparringpartner die niet terugdeinst om u te behoeden voor juridische risico’s. Als verlengde van uw Legal Counsel, of als externe juridische partner. Naast werken als externe op afstand, werken wij nu ook in-house.
“Blue Legal kent ons bedrijf zo goed: ik hoorde op de zitting argumenten die ik zelf niet eens had kunnen bedenken. Heerlijk gewonnen”.
Contracteren en onderhandelen
Niet alleen juridische vragen rondom het nemen van beslissingen kunt u stellen binnen onze service. Ook meekijken met uw contracten en feedback geven over hoe het nóg beter en efficiënter kan valt binnen onze Blue Service.
Voor een vast bedrag vanaf € 375,- per maand heeft u nooit meer twijfel over uw contracten. Wij kijken graag voor u naar de kleine lettertjes. Hoewel we dat heel graag doen, begrijpen we ook dat u soms snel moet handelen. Daarom heeft u altijd een database van contracten en brieven tot uw beschikking, zorgvuldig opgesteld door onze specialisten.
“Met Blue Legal onderhandelden we de beste deal uit!”
Procederen
En als een procedure écht niet te vermijden is? Ondanks een stevig fundament van compliance en maatwerk contracten? Of gewoon een onmogelijke of onredelijke klant of leverancier?
Dan hebben wij de beste advocaten die dat graag voor u oppakken. Dat is een groot voordeel, omdat wij als vaste sparringpartner uw organisatie goed kennen.
Wij regelen de Blue Service op maat met u in op basis van Fair Use Policy of een vast aantal uren per week/maand, afhankelijk van uw behoefte. Want, dat weten wij als geen ander: geen organisatie zit hetzelfde in elkaar.
Die beantwoorden wij met onze Blue Service. Of hier op kantoor, of bij u intern op detacheringsbasis, is onze bedrijfsjurist uw vaste aanspreekpunt bij alle contracten en onderhandelingen, compliance, personeelsvraagstukken, privacy/ICT en investeringsbeslissingen. Geen organisatie is gelijk, dus dit vullen we altijd op maat in met u.
Jan Gerrit Kroon vertelt er graag alles over. Probeer hem maar uit met al uw vragen 😉 +31 (0) 76 521 35 36
Meer weten? Advies nodig? Neem contact op!
Dit was slechts een deel van wat wij u kunnen vertellen. Meer weten?
Wij antwoorden graag, neem vrijblijvend contact op!
Blog reactie
"*" geeft vereiste velden aan