Out of the blue: aan de slag met Blue Legal

De vakantie zit er voor de meeste mensen alweer op, waarschijnlijk ook voor u. Zoals u van Blue Legal gewend bent hebben wij de gehele vakantie voor u klaar gestaan. Maar ook na de vakantie blijven we gewoon doorgaan!

Wij hebben de specialisten om u te adviseren en begeleiden met uw vragen en uitdagingen. Zowel advocaten als bedrijfsjuristen. Ook Fabienne Sluimer staat altijd voor u klaar, niet als juridisch specialist, maar als vertrouwd gezicht van Blue Legal. Fabienne weet altijd wat er speelt en kan zorgen dat u altijd snel de juiste persoon aan de lijn krijgt. Binnen Blue Legal is zij de marketing & sales specialist. Is uw aanspreekpunt niet bereikbaar? Of is het onduidelijk wie u het beste kan helpen, dan kunt u altijd contact opnemen met Fabienne. Of het nu gaat om een belangrijke levering, datalek, beslaglegging of problematische debiteur of de noodzaak om snel verandering door te voeren, wij zijn er voor u.

Blue Legal adviseert!

Vele vergeten waar wij u daadwerkelijk allemaal bij kunnen helpen, zoals wij al benoemden kan dit om grote, maar ook om kleine zaken gaan. We lichten er graag een paar voor u uit die vaak naar de achtergrond verdwijnen, maar zeker niet vergeten mogen worden. Ook goed om te weten is dat in onze Blue Service al deze vragen en antwoorden inbegrepen zitten voor een vast bedrag per maand! In de vorige nieuwsbrief hadden we aangegeven dat vakantieweken bij uitstek geschikt zijn om de achterstallige klussen of contracten op te pakken. Nou, dat hebben we geweten!

Zo hebben we onder andere;

  • Een samenwerkingscontract gemaakt, hierbij benoemt u plat gezegd de afspraken die samen met 1 (of meerdere) partijen heeft gemaakt. Met een samenwerkingscontract is het voor alle partijen duidelijk waar zij staan. Is de overeenkomst voor meerdere partijen? Dan wordt er gesproken van een meerpartijenovereenkomst.
  • Personeelsboeken opgesteld, het is van belang dat er een document is waarbij alle bedrijfsregels en voorschriften voor uw personeel aanwezig is. Dit wordt ook wel het bedrijfsreglement genoemd, u legt hierin vast wat u van uw werknemers verwacht maar ook geeft u hun informatie over de werkwijze binnen het bedrijf zelf.
  • Advies gegeven over ‘wat te doen bij een datalek’, dit blijft een onderwerp die vele vergeten/ over het hoofd zien. Wij willen nogmaals benoemen dat er bij een datalek geen reden is voor paniek, maar wel reden tot actie! Op onze pagina over datalekken is er al veel te lezen m.b.t. dit onderwerp, hier kunt u ook ons stappenplan downloaden!

Nieuwe wetten? Wij informeren u hierover.

Buiten het feit dat we u met verschillende vragen en problemen helpen binnen uw bedrijf informeren wij u ook graag over de actualiteiten op de verschillende markten. Zo kwamen er de afgelopen maand ook een aantal nieuwe wetten aan bod in onze blogs:

  • Wet betaald ouderschapsverlof, Deze nieuwe wet heeft als achterliggende gedachte de implementatie van een Europese richtlijn in Nederlands recht die de verhouding tussen werk- en privéleven wil verbeteren. Nederland zal zijn recht moeten aanpassen om aan deze richtlijn te voldoen. Wellicht heeft u nog niet alle ins- en outs over deze nieuwe wet gelezen. U kunt dat op uw gemak hier nog nalezen.
  • Wet veiligheidstoets investeringen, fusies en overnames (Wet Vifo), hierbij wordt er beoogd een veiligheidstoets te bieden voor risico’s voor de nationale veiligheid die kunnen ontstaan door activiteiten zoals investeringen, fusies en overnames. De Wet Vifo is van toepassing op doelondernemingen die kwalificeren als ‘vitale aanbieders’ en op doelondernemingen die beschikken over ‘sensitieve technologie’.

Vergeet uw cyber security niet!

Wist u dat inmiddels de kans dat uw bedrijf slachtoffer wordt van een cyberaanval groter is dan de kans op brand? Waarschijnlijk heeft u voor brand de nodige maatregelen getroffen. U heeft een BHV’er, brandblussers, een noodplan etc. Maar wat doet u als uw bedrijf wordt getroffen door een cyberaanval? Blue Legal informeert u hier graag over, tijdens ons cyber seminar op 28 september i.s.m. Geerts! Meer informatie hierover is te vinden op onze event pagina. Er volgt snel meer informatie, maar meldt u zeker alvast aan. Het belooft een leerzame middag te worden!

In onze dienstverlening is de inrichting en uitvoering van compliance bij onze klanten een steeds grotere rol gaan spelen. De laatste jaren is compliance een belangrijk onderdeel geworden van de activiteiten van iedere organisatie. Vroeger voornamelijk bij banken en beursvennootschappen, maar ook in andere bedrijfstakken: door de professionalisering kunnen we er niet meer omheen. Wij zorgen ervoor dat uw compliance risico’s beter te beheersen zijn door in kaart te brengen waar de (non-)compliance risico’s liggen, dit kunnen wij heel efficiënt doen doordat wij kennis en ervaring hebben in verschillende branches.

Zoals u van ons gewend bent kunnen wij u bij Blue Legal met alles op het gebied van arbeidsrecht, ondernemingsrecht & privacy/ ICT helpen. Van het maken/ controleren van een bedrijfsreglement tot het helpen bij een niet betalende debiteur. Neem gerust contact met ons op, en spar met één van onze specialisten over uw kwestie.
Wij staan u graag te woord. +31 (0) 76 521 35 36.

Stel vrijblijvend uw vraag! Een telefoontje kost niets.

Dit was slechts een deel van wat wij u kunnen vertellen. Meer weten?
Wij antwoorden graag, neem vrijblijvend contact op!

Blog reactie

"*" geeft vereiste velden aan

Volledige naam*

Chat openen
1
Vragen? Stel ze nu, wij beantwoorden ze graag!