Verzuim begint met een ziekmelding, maar eindigt vaak in onnodige risico’s, hoge kosten en frustratie. Herkenbaar? Je bent niet alleen. De druk op werkgevers groeit – en de regels zijn streng. Maar met de juiste kennis en aanpak kun jij de regie houden.
Tijdens deze kennissessie duiken we in de praktijk van verzuim. We bespreken concrete vragen waar jij als werkgever mee te maken krijgt:
- Wanneer mag je doorvragen bij ziekte? En hoe doe je dat op een manier die juridisch standhoudt?
- Wat als een werknemer niet meewerkt aan re-integratie? Hoe pak je dit aan zonder het proces te laten escaleren?
- Wanneer stop je loon? En hoe voorkom je dat dit leidt tot een conflict of sanctie?
- Hoe bouw je een dossier op dat wél standhoudt? Tips en trucs om je administratie waterdicht te maken.
- Hoe voorkom je dat verzuim onnodig escaleert? Praktische handvatten om de regie te houden.
We sluiten de sessie traditiegetrouw af met een netwerkborrel.
Heb je nu al vragen? Laat het ons weten, dan zorgen wij ervoor dat ze tijdens de sessie aan bod komen. We zien je graag!
