Wij zijn de basis van de procedeer-activiteiten van Blue Legal. Als één van onze klanten een conflict heeft, slijpen wij onze messen. Figuurlijk natuurlijk, want hoewel we vlijmscherp procederen en onderhandelen, zijn we eigenlijk heel aardig. Maar winnen willen we! En dan kan het soms goed knallen.
Voor sommige bedrijven zijn het zware tijden. Dan moet je soms flexibele afspraken maken en is het goed om heel nauwkeurig te kijken naar de achtergronden van een kwestie. Is er echt onvrede? Is er echt verkeerd geleverd? Welk afspraken zijn gemaakt? Enz. Al die brokjes informatie helpen ons om uw positie zo sterk mogelijk te maken en snel te kunnen optreden. Dat betekent ook een check naar de achtergronden van een overeenkomst, maar ook de betrokken partijen. Kijk, een beroep doen op overmacht vanwege Corona terwijl het bedrijf daar geen enkele hinder ondervindt, daar maken wij dan korte metten mee. Maar ook een zorginstelling die het niet zo nauw neemt met haar betalingsverplichtingen aan haar leveranciers, behalve die aan de bestuurders zelf dan, kan rekenen op een stevige aanpak: dan dient er, al dan niet met een betalingsregeling, gewoon betaald worden.
Wij kennen de weg van beslag, executie en een slimme inzet van de deurwaarder als geen ander. Een goed moment om druk te zetten op een wederpartij, om de zaak in beweging te krijgen of partijen aan de, tegenwoordig vaak virtuele, tafel te krijgen bijvoorbeeld, is om beslag te leggen op diens bankrekening op de 19e of 20e van de maand. Veel bedrijven betalen dan immers de salarissen uit en hebben veel liquiditeit. Een andere hele effectieve maatregel is het leggen van beslag bij klanten van de wederpartij: niet alleen dient diegene dan het geld aan onze klant af te dragen, er ontstaat ook voor de wederpartij vaak ongewenste onrust. Dit zijn zomaar een paar voorbeelden uit de praktijk, die altijd werken, of het nu gaat om een geschil van € 15.000 of € 15.000.000.
Naarmate het belang groter is, wordt er scherper geprocedeerd. En wordt het vuurwerk dus ook groter. En dan, dat weet iedereen, dan worden ook de knallen groter. Vaak van het overwinningsvuurwerk, maar soms ook van knallende deuren zijn of telefoons die op de haak geknald worden. De mooiste vinden wij eigenlijk toch altijd weer de knal van de champagnekurk. Die hopen wij nog vaak aan je te kunnen laten horen!
Meer weten? Advies nodig? Neem contact op!
Dit was slechts een deel van wat wij u kunnen vertellen. Meer weten?
Wij antwoorden graag, neem vrijblijvend contact op!
Blog reactie
"*" indicates required fields